1 http://steroid-shop.com.ua/ купить стероиды: лучшие рабочие стероиды.
1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12 
Thu, 17 Apr 2014 07:27:27 UT
Все проблемы от безволия. Простые истины батюшки Сергия. ... душе. Кого считать верующим? «АиФ-Юг», Светлана Лазебная: — Батюшка, как вы относитесь к людям, отмечающим церковные праздники, не имея веры, просто потому, что так полагается? Сергий Овчинников: — Формулировка вопроса некорректна в...

Wed, 12 Nov 2014 07:27:46 UT
Волнующий рубль. О судьбе нацвалюты рассуждают все: от Церкви до банкиров ... общества, протоиерей: «Прежде всего, это отказ от банковского процента. Мы знаем, что и в Библии, и в церковной традиции ростовщичество, то есть ситуация, в которой деньги делают деньги, объявляется греховной. Сам по...

Fri, 24 Oct 2014 07:47:00 UT
Веймар знакомит с портретами Лютера кисти Кранаха ... в замке Вартбург, где он скрывался под псевдонимом «юнкер Йорг». До того Лютер прибил на церковной двери в Виттенберге свои знаменитые 95 тезисов, в которых выступил с критикой католической церкви и...

Thu, 16 Nov 2017 06:04:01 +0000
Узы общей истории крепче поверхностной слезливой дружбы О судьбе французских военнопленных в России и, в частности, на Урале, во время и после окончания Отечественной войны 1812 года рассказывает доктор исторических наук, заведующий кафедрой всеобщей истории Уральского государственного педуниверситета Владимир Земцов: Смертность среди пленных была очень высокой Летом 1812 года российские власти столкнулись с большой проблемой: что делать с военнопленными, кто будет оплачивать […]

Tue, 15 Apr 2014 12:46:45 UT
Страстная неделя. Пройти путь Христа ... избавление от сил зла и начало новой жизни. Во всех литургических традициях христианского мира основные церковные службы Страстной седмицы — особенно трех последних ее дней — совершенно уникальны. Каждая из них не похожа...

Fri, 30 May 2014 01:42:55 UT
Богословы обсудят традиции изучения Библии в разных конфессиях ... экзегетикой, в частности, значение древних переводов Библии для изучения библейского текста, влияние принятого в той или иной традиции текста Библии на богословие и различные аспекты церковной жизни, интерпретацию библейских текстов в свете проблем...

Sun, 29 Jun 2014 19:36:26 UT
И на нашей улице праздник ... отец. Кроме того, у него был хороший бас. Пел в опере, а по воскресеньям — в церковном хоре. Отец мой родом из Казани, из семьи священника. Там, в Харбине, у них с...

Tue, 22 Apr 2014 06:41:58 UT
У ужгородца из дома украли ноутбук, Библию и пистолет Вчера в Ужгородский MB УМВД поступило заявление жителя города о том, что неустановленное лицо, путем отжима металлопластикового балконного окна, проникло в помещение дома и похитило ноутбук, церковную книгу, духи и из шкафа спальной комнаты, газовый пистолет (калибр 9 мм.) Сумма ущерба составляет 5000 гривен. Милиция ищет вора

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Как справиться с эмоциональным выгоранием   У каждого бывают периоды усталости, апатии, эмоционального истощения. Человек становится рассеянным, начинает больше ценить свое личное пространство, а люди в метро все больше раздражают. Иногда вообще нет сил вылезать из-под одеяла, и мотивация пропадает еще до того, как утром открываешь глаза. Это еще не повод для паники, но повод задуматься о том, почему так произошло. Синдром эмоционального выгорания может привести к серьезной депрессии. Как распознать и предотвратить эмоциональное выгорание, объяснили клинический психолог, директор Центра системной семейной психотерапии Инна Хамитова и лайф-коуч Тимур Ядгаров. Их мнения иногда противоречат друг другу, вы можете выбрать точку зрения, которая ближе именно вам.

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Смерть ей к лицу: Как две женщины почти разрушили бизнес Avon   Пионер рынка бьётся в агонии. Всего за пять лет стоимость Avon, одной из старейших косметических компаний Америки и пионера рынка прямых продаж, рухнула на 85%. Пришлось продать почти весь бизнес в США и уволить несколько тысяч сотрудников. Ирония в том, что особенно плохо дела у самой "женской" компании в мире пошли после того, как её возглавили женщины. "Секрет" рассказывает, что пошло не так.

Fri, 23 Jan 2015 05:10:00 UT
Сергей Эйзенштейн и утраченный «Бежин луг» ... — Библией, — желая убить Степка. По замыслу режиссера, сцена разгрома церкви должна была стать идейным центром фильма. Однако от этой идеи пришлось отказаться, хотя сцена все же осталась в картине. Участники разбора церковной...

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Психотерапевт или психиатр? Как понять, когда и к кому обращаться за помощью   На вас навалились проблемы, вы чувствуете, что сами не справляетесь. Стоит ли начать искать хорошего психиатра? Вас что-то не устраивает в себе, от определенных черт характера вы хотели бы освободиться. Поможет ли тут психотерапия? Вы чувствуете, что достигли своего потолка, вам нужно срочно отыскать ресурсы для продолжения роста и развития. Пригодится ли тут психолог?

Sun, 21 Sep 2014 15:37:00 UT
Музей письменной культуры и книжности открылся в Великом Новгороде ... экспонатов здесь представлены берестяные грамоты, копии сюжетов миниатюр летописных сводов, изображения монастырских построек, портреты святых, церковных деятелей, заглавные листы памятников древнерусской письменности и многое другое, отражающее процесс исторического развития книжности. «Здесь...

Wed, 15 Nov 2017 06:18:09 +0000
Церковь, алкоголь и кошка Пролог Иногда мне кажется, что если бы Христос знал, чем станет алкоголь для массы российских граждан – Он претворил бы воду в вишнёвый компот на той знаменитой свадьбе. Это, конечно, не стало бы спасением от алкоголизма, но означало бы то, что Христос не легитимизирует алкоголь в принципе. И, быть может, мы пили бы чуть меньше. […]

Sat, 18 Nov 2017 05:03:00 +0000
Такая разная любовь Посвящаю публикацию ушедшему в этом году Виктору Казакевичу, уникальному человеку и врачу МНИОИ им Герцена. Надо же, встретила ее в лифте ровно через год. Веселая, располнела, глаза сияют. Можно и не спрашивать, как она. Светка была самая молоденькая, за неё больше всех боялась. *** В прошлом году мы, четверо, познакомились в одной палате в онкоцентре.  Заведение не […]

Thu, 25 Sep 2014 11:50:00 UT
Прогулка в Иосифо-Волоцкий монастырь: где снимали кино и каялись опричники ... узником монастыря в 1525 — 1531 годах. Его заточили после Собора, на котором обвинили в порче церковных книг. Здесь Максим Грек провел шесть тяжелых лет. Был лишен права заниматься литературным трудом и...

Sat, 18 Nov 2017 04:52:53 +0000
Матильда слезам не верит От анонимного автора. *** Я посмотрел фильм «Матильда» в первую же неделю проката, но текст статьи созрел в голове только сейчас. Сразу хочется сказать следующее: Фильм мне понравился тем, что режиссер, по моему мнению, сказал куда больше, чем экзальтированная и ангажированная публика ожидала. И нечто отличное от того, что в этом фильме априори ненавидят ортодоксальные […]

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Почему христиане едят свинину? Ответ мусульманину   "Здравствуйте, я мусульманин, я с уважением отношусь к христианам, как и все мусульмане. Мой вопрос заключается в следующем: почему христиане едят свинину, когда запрещено её вам тоже есть. Ведь в Библии в Ветхом Завете запрещается употреблять в пищу свинину. Но в Новом Завете, который был переписан с арамейского на греческий, об этом ничего не сказано. Объясните мне почему христиане едят свинину? С уважением. Надеюсь получить хоть маломальский ответ. Ахмед".

Sun, 19 Nov 2017 06:01:03 +0000
Толик Людмила Васильевна выглянула в окно: — Толик идет! Опять, — в ее голосе слышна привычная улыбка. Я тоже привычно начинаю улыбаться. Если в храме есть кто-то из наших, и он знает, кто именно идет, то начинает улыбаться тоже. За дверью слышно громкое невнятное басовитое пение, скрип деревянного крыльца под тяжелыми ногами. Дверь распахивается. — Батушкаааа!! […]

Sun, 22 Jun 2014 07:27:00 UT
Пресвитерианская церковь США узаконила гей-браки Поскольку брак — это союз двух людей, и нигде в Библии не сказано, что они обязательно должны быть разнополыми, Пресвитерианская церковь решила узаконить однополые браки. Насколько целесообразным будет проводить такие церемонии в конкретном случае, теперь будут определять церковные советы на местах.

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
"Почему они не такие?": краткое размышление вслух о "новой" апологетике   Начиная нижеследующий текст, я не могу не поделиться собственной растерянностью: не считающий себя "новым" или "старым" апологетом, автор этих строк всего лишь отталкивается от факта существования определенной апологетической традиции. Моя задача – изложить мои же робкие предположения, касающиеся вопроса о будущем русской православной (или же шире – христианской) апологетики. К тому же мое сомнение, равно как и заявленная тема, характеризует все написанное мною как нечто полемическое, изначально нуждающееся и в критике, и в корректировке. От этого я буду отталкиваться здесь; к тому же я надеюсь прийти в итоге нашей общей с читателем работы.

Tue, 12 Aug 2014 08:58:22 UT
Жители Алтайского края 19 августа празднуют Яблочный Спас ... отсутствия — яблоки. Считалось, что до праздника нельзя есть яблоки, а вот с его приходом, после церковной церемонии, плоды можно было вкушать. В Алтайском крае знают традиции не понаслышке как старшее, так...

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Призывы Мухаммеда к насилию – это пример для подражания для последователей!   Многие мусульмане и даже некоторые невежественные немусульмане часто пытаются оправдать аморальное с точки зрения Евангелия поведение Мухаммеда с позиций морального релятивизма, сравнивая его поведение с действиями других политических или религиозных деятелей прошлого. Они утверждают, что он был "всего лишь человеком своего времени", и что не следует его судить по современным меркам, но при этом они упускают из виду очень важную деталь: согласно исламской доктрине Мухаммед является uswa hasana - идеальной поведенческой моделью, примером для любого мусульманина.

Fri, 17 Nov 2017 06:11:38 +0000
Православной молодежи нужно держаться подальше от приходов и епархиальных структур Дорогие друзья, мы представляем вам наш новый проект — «Исповедь анонимного молодого мирянина». Православная молодежь — каково ее место на приходе и в епархии, зачем нужны молодежные объединения, есть ли у православной молодежи бунтарский дух или уже выработано смирение и послушание начальству, читает ли молодежь «Ахиллу» и что она думает о культе личности патриарха Кирилла? […]

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Советская авиация понесла наименьшие потери во Второй Мировой войне из всех воюющих держав   Наткнулся в сети на интересные данные, сопоставляющие потери ВВС всех стран - участников Второй мировой войны. Интересно получается: авиация СССР понесла наименьшие потери из всех воюющих стран, причём действительно ВСЕХ - как стран антигитлеровской коалиции, так и "держав Оси".

Sat, 10 Jan 2015 09:00:00 UT
Религиозные праздники 11 января ... ее мужа, свою жену Мариамну и трех сыновей, а также 70 мудрейших мужей, членов Синедриона. Церковная традиция указывает число Вифлеемских младенцев — 14 000. Однако понятно, что это — символ: в маленьком Вифлееме...

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
"Церковь Цукерберга": как Facebook следит за верующими и подставляет их   Самая крупная в мире соцсеть оказалась в центре сразу двух больших скандалов. И если первый - "вмешательство" России в выборы через Facebook - всего лишь очередной эпизод модной сейчас борьбы с "рукой Кремля", то второй куда серьезнее. Компанию уличили в слежке за верующими и навязывании религиозных убеждений пользователям. О том, как соцсеть замахнулась на божественное, - в материале РИА Новости.

Fri, 17 Nov 2017 05:28:48 +0000
Невеста Христова всегда, но всегда и блудница Отрывки из книги «В своем углу». *** При епископе Евдокиме в Московской духовной академии были заведены особые печатные бланки для заявлений студентов, желающих постричься в монахи. Так и было пропечатано с оставлением нужных пустых мест для вписывания имени, отчества и т.п.: «Я, такой-то, с детства имея сердечное расположение послужить Богу в иноческом чине…» и т.д. […]

Sun, 29 Jun 2014 04:12:37 UT
И на нашей улице праздник! Как русские бразильцы болели за Бразилию ... отец. Кроме того, у него был хороший бас. Пел в опере, а по воскресеньям — в церковном хоре. Отец мой родом из Казани, из семьи священника. Там, в Харбине, у них с...

Mon, 17 Nov 2014 16:41:05 UT
Церковь Англии разрешила женщинам становиться епископами ... до сих пор им было запрещено занимать высшие посты в церковной иерархии. Два года назад противникам нового закона, считающим его противоречащим Библии, удалось набрать большинство голосов, но сейчас они остались в меньшинстве...

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Одержимость как форма духовной практики в индуизме, буддизме и оккультизме   Одним из главнейших принципов, лежащих в основании христианства, является принцип свободы воли человека, проистекающий из события творения человека по образу и подобию Божию (Быт.1:26-27). Божественная воля ничем не ограничена и было бы удивительно, если бы человек, сотворенный по образу и подобию Бога, был бы лишен свободы воли. Свобода воли человека проявляется, прежде всего, в возможности выбора: быть ему с Богом или нет, развиваться ли в вечном Богопознании через Иисуса Христа и Его Тело – Церковь Христову, или отречься от Бога. Бог не насилует человеческую волю, хотя и пытается направить человека на лучший для него путь. Но кроме Бога есть силы, которые в христианстве называются падшими ангелами, демонами, бесами.

Thu, 15 May 2014 14:13:00 UT
Ставрополь на VI Свято-Игнатьевских чтениях получил в дар восьмитомник собраний сочинений Игнатия Брянчанинова ... этом году тема Игнатьевских чтений — «Христианские основы российской культуры». Форум ежегодно собирает в Ставрополе ведущих церковных и светских ученых со всей России. Одна из главных задач мероприятия — почтить память святого, который...

Fri, 06 Jun 2014 11:20:00 UT
Русская православная церковь переводит Библию на узбекский ... Русской православной церкви (РПЦ) заявили о подготовке издания Библии для мигрантов — на узбекском языке. Об этом сообщает «Радио Свобода — Радио Свободная Европа». Церковные чиновники от Миссионерской комиссия при Епархиальном совете Москвы сообщили...

Fri, 20 October 2017 01:45:00 +0700
Остановить безумие. Если близкий сходит с ума у вас на руках   Опыт родственника и рекомендации психиатра. Рекомендации для родственников, чьи близки страдают психозами, пограничными состояниями и тяжелыми формами депрессии.

Sun, 19 Nov 2017 05:38:11 +0000
Элвис Пресли и зелёные ёжики В жизни я была по-настоящему пьяна всего четыре раза, и тут виноват ёжик. Я вам сейчас объясню. Мне было четыре с чем-то года, на прогулке мы с бабушкой встретили ежа, он шмыгнул от нас в траву. Я орала и топала ногами, а бабушка обнадёживала, что ежик никуда не денется – мы увидим его завтра, когда […]

Mon, 29 Dec 2014 08:59:57 UT
Религиозные праздники 30 декабря ... Успенском соборе Московского Кремля, в Новгороде и других городах, где были кафедральные соборы, совершался особый церковный чин под названием «Пещное действо» (своего рода литургическая драма с элементами театрализованного представления), пришедший на...

Thu, 16 Nov 2017 05:49:34 +0000
Вопросы без ответов: как выжить в мультикультурном мире? За последние сто лет в мире произошли кардинальные изменения, которые привели к ломке традиционного общественного уклада. На сегодняшний момент нельзя утверждать, что человечество выработало какие-то универсальные ответы на те вопросы, которые стали едва ли не главными из-за впечатляющего технологического скачка. Эти заметки не претендуют на то, чтобы дать такие ответы; это всего лишь попытка достаточно […]

Mon, 24 Nov 2014 09:35:15 UT
Священник: жесткость в споре Даниил Сысоев сочетал с душевным миром ...), лично знавший отца Даниила. В этом году исполняется пять лет со дня трагической гибели известного церковного миссионера, иерея Даниила Сысоева (19 ноября 2009 года). По основной версии следствия, убийство было совершено...

Wed, 15 Nov 2017 14:24:59 +0000
К вопросу о «западнообрядных» Пара мыслей про эпиклезу к вопросу о «западнообрядных». Эта тема началась во времена схоластики и, первое время, была вполне себе адекватной. Но это мы не вполне понимаем. А потом она скатилась в тихий ужас, но тихий настолько, что мы тоже это не осознаем. 1. Преложение Даров через установительные слова Христа («Это Тело мое… Это Кровь […]

Tue, 21 Oct 2014 14:47:00 UT
Между адом и раем: смертные грехи человечества ..., чтобы каждый мог видеть, какая расплата ждет за грехи еще при жизни. Помимо этого, в церковных книгах того времени в деталях описывались муки, ожидающие грешника после смерти в аду. Считалось, что...

Назад
Размер шрифта

Больше.Сброс.Меньше

Екклесиаст

Славянский текст

1
1 Глаголы Екклесиаста, сына Давидова, царя Израилева во Иерусалиме.
2 Суета суетствий, рече Екклесиаст, суета суетствий, всяческая суета.
3 Кое изюбилие человеку во всем труде его, имже трудится под солнцем?
4 Род преходит и род приходит, а земля во век стоит.
5 И восходит солнце и заходит солнце и в место свое влечется, сие возсиявая тамо.
6 Идет к югу и обходит к северу, обходит окрест, идет дух и на круги своя обращается дух.
7 Вси потоцы идут в море, и море несть насыщаемо: на место, аможе потоцы идут, тамо тии возвращаются ити.
8 Вся словеса трудна, не возможет муж глаголати: и не насытится око зрети, ни исполнится ухо слышания.
9 Что было, тожде есть, еже будет: и что было сотвореное, тожде имать сотворитися:
10 и ничтоже ново под солнцем. Иже возглаголет и речет: се, сие ново есть: уже бысть в вецех бывших прежде нас.
11 Несть память первых, и последним бывшым не будет их память с будущими на последок.
12 Аз Екклесиаст бых царь над Израилем во Иерусалиме
13 и вдах сердце мое, еже взыскати и разсмотрити в мудрости о всех бывающих под небесем: яко попечение лукаво даде Бог сыном человеческим, еже упражднятися в нем.
14 Видех всяческая сотворения сотворенная под солнцем: и се, вся суетство и произволение духа.
15 Развращенное не может исправитися, и лишение не может изчислитися.
16 Глаголах аз в сердцы моем, еже рещи: се, аз возвеличихся и умножих мудрость паче всех, иже быша прежде мене во Иерусалиме,
17 и сердце мое вдах, еже ведети премудрость и разум: и сердце мое виде многая, премудрость и разум, притчи и хитрость: уразумех аз, яко и сие есть произволение духа:
18 яко во множестве мудрости множество разума, и приложивый разум приложит болезнь.
2
1 Рекох аз в сердцы моем: прииди убо, да тя искушу в веселии, и виждь во блазе: и се, такожде сие суетство.
2 Смеху рекох: погрешение, и веселию: что сие твориши?
3 И разсмотрих, аще сердце мое повлечет аки вино плоть мою: и сердце мое настави мя в мудрости, и еже удержати веселие, дондеже увижду, кое благо сыном человеческим, еже творят под солнцем в число дний живота своего.
4 Возвеличих творение мое: создах ми домы, насадих ми винограды,
5 сотворих ми вертограды и сады и насадих в них древес всякаго плода,
6 сотворих ми купели водныя, еже напаяти от них прозябение древес:
7 притяжах рабы и рабыни, и домочадцы быша ми: и стяжание скота, и стад много ми бысть, паче всех бывших прежде мене во Иерусалиме:
8 собрах ми злато и сребро и имения царей и стран, сотворих ми поющих и поющыя, и услаждения сынов человеческих, виночерпцы и виночерпицы.
9 И возвеличихся, и приложихся мудрости паче всех бывших прежде мене во Иерусалиме: и мудрость моя пребысть со мною.
10 И все, егоже просиста очи мои, не отях от них и не возбраних сердцу моему от всякаго веселия моего, яко сердце мое возвеселися во всяцем труде моем. И сие бысть часть моя от всего труда моего.
11 И призрех аз на вся творения моя, яже сотвористе руце мои, и на труд, имже трудихся творити. И се, вся суета и произволение духа, и несть изюбилие под солнцем.
12 И призрех аз видети мудрость, лесть и безумие: яко кто человек, иже пойдет вслед совета, елика сотвори в нем?
13 И видех аз, яко есть изюбилие мудрости паче безумия, якоже изюбилие света паче тмы:
14 мудраго очи его во главе его, а безумный во тме ходит: и уведех и аз, яко случай един случится всем им.
15 И рех аз в сердцы моем: якоже случай безумнаго, и мне случится: и вскую умудрихся? Аз тогда излишше глаголах в сердцы моем, яко и сие суета, понеже безумный от избытка глаголет:
16 яко несть памяти мудраго с безумным во век, зане уже во днех грядущих вся забвена быша: и како умрет мудрый с безумным?
17 И возненавидех живот, яко лукавно мне сотворение сотворенное под солнцем: понеже всяческая суета и произволение духа.
18 И возненавидех аз всяческая мира и труд мой, имже аз труждаюся под солнцем, яко оставляю его человеку будущему по мне.
19 И кто весть, мудр ли будет или безумен? И обладати ли имать всем трудом моим, имже трудихся и имже мудрствовах под солнцем? И сие же суета.
20 И обратихся аз отрещися сердцу моему о всем труде, имже трудихся под солнцем:
21 яко есть человек, егоже труд в мудрости и в разуме и в мужестве: и человек, иже не потрудися о нем, даст ему часть свою. И сие суета и лукавство велие.
22 Яко бывает человеку во всем труде его и в произволении сердца его, имже той труждается под солнцем,
23 яко вси дние его болезней и ярости попечение ему, ибо в нощи не спит сердце его. И сие же суета есть.
24 Несть благо человеку, но (разве) еже яст и пиет и еже покажет души своей благо в труде своем: и сие видех аз, яко от руки Божия есть:
25 яко кто яст и пиет кроме Его?
26 Яко человеку благу пред лицем Его даде мудрость и разум и веселие, согрешающему же даде попечение, еже прилагати и собирати, во еже дати благому пред лицем Божиим: яко и сие суета и произволение духа.
3
1 Всем время и время всяцей вещи под небесем:
2 время раждати и время умирати, время садити и время исторгати сажденое,
3 время убивати и время целити, время разрушати и время созидати,
4 время плакати и время смеятися, время рыдати и время ликовати,
5 время разметати камение и время собирати камение, время обымати и время удалятися от обымания,
6 время искати и время погубляти, время хранити и время отреяти,
7 время раздрати и время сшити, время молчати и время глаголати,
8 время любити и время ненавидети, время брани и время мира.
9 Кое изюбилие творящаго, в нихже сам трудится?
10 Видех попечение всяческое, еже даде Бог сыном человеческим, еже пещися в нем.
11 Всяческая, яже сотвори, добра (суть) во время свое, ибо всякий век дал есть в сердце их, яко да не обрящет человек сотворения, еже сотвори Бог от начала и даже до конца.
12 Уразумех, яко несть благо в них, но токмо еже веселитися и еже творити благо в животе своем:
13 ибо всяк человек, иже яст и пиет и видит благое во всем труде своем, сие даяние Божие есть.
14 Разумех, яко вся, елика сотвори Бог, сия будут во век: к тем несть приложити и от тех несть отяти, и Бог сотвори, да убоятся от лица Его:
15 бывшее уже есть, и елика имут быти, уже быша, и Бог взыщет гонимаго.
16 И еще видех под солнцем место суда, тамо нечестивый, и место праведнаго, тамо благочестивый.
17 И рех аз в сердцы моем: праведнаго и нечестиваго судит Бог: яко время всяцей вещи и на всяцем сотворении тамо.
18 Рех аз в сердцы моем о глаголании сынов человеческих, яко разсудит их Бог: и еже показати, яко сии скоти суть:
19 ибо и тем якоже случай сынов человеческих и случай скотский, случай един им: якоже смерть того, тако и смерть сего, и дух един во всех: и что излишше имать человек паче скота? Ничтоже: яко всяческая суета.
20 Вся идут во едино место: вся быша от персти и вся в персть возвращаются.
21 И кто весть дух сынов человеческих, аще той восходит горе? И дух скотский, аще низходит той долу в землю?
22 И видех, яко несть благо, но токмо еже возвеселится человек в творениих своих, яко сия часть его: понеже кто приведет его видети то, еже будет по нем?
4
1 И обратихся аз и видех вся оклеветания бывающая под солнцем: и се, слезы оклеветанных, и несть им утешающаго, и от руки клевещущих на ня крепость, и несть им утешающаго.
2 И похвалих аз всех умерших, иже умроша уже, паче живых, елицы живи суть доселе:
3 и благ паче обоих сих, иже еще не бысть, иже не виде всякаго сотворения лукаваго сотвореннаго под солнцем.
4 И видех аз весь труд и всяко мужество сотворения, яко сие ревность мужа от подруга своего. И сие суета и произволение духа.
5 Безумный объят руце свои и снеде плоти своя.
6 Благо есть исполнение горсти покоя, паче исполнения двою горстию труда и произволения духа.
7 И обратихся аз и видех суетство под солнцем:
8 есть един, и несть втораго, ни сына, ниже брата несть ему, и несть конца всему труду его, ниже око его насыщается богатства. И кому аз труждаюся и лишаю душу мою от благостыни? И сие суета и попечение лукавно есть.
9 Блази два паче единаго, имже есть мзда блага в труде их:
10 яко аще падется един от них, воздвигнет другий причастника своего: и горе тому единому, егда падет и не будет втораго воздвигнути его.
11 И аще уснета два, тепло има будет, а един како согреется?
12 И аще укрепится един, два станета противу ему: и вервь треплетена не скоро расторгнется.
13 Благ отрок нищь и мудр, паче стара царя и безумна, иже не разуме внимати еще:
14 яко из дому юзников изыдет царствовати, понеже и в царстве своем родися нищь.
15 Видех всех живущих, ходящих под солнцем, с юным вторым, иже востанет вместо его.
16 Несть конца всем людем, всем, иже пред ними быша, ибо последнии не возвеселятся о нем: яко и сие суета и произволение духа.
17 Сохрани ногу твою, егда аще идеши в дом Божий, и близ (буди) еже слушати: паче даяния безумных жертва твоя, понеже не ведят, яко творят зло.
5
1 Не скор буди усты твоими, и сердце твое да не ускоряет износити слово пред лицем Божиим, яко Бог на небеси горе, ты же на земли долу: сего ради да будут словеса твоя мала:
2 яко приходит соние во множестве попечения, тако и глас безумнаго во множестве словес.
3 Аще обещаеши обет Богу, не умедли отдати его, яко несть хотения в безумных: ты убо, елика аще обещаеши, отдаждь.
4 Благо тебе еже не обещаватися, нежели обещавшуся тебе, не отдати.
5 Не даждь устнам твоим еже во грех ввести плоть твою, и да не речеши пред лицем Божиим, яко неведение есть: да не прогневается Бог о гласе твоем и растлит творения рук твоих:
6 яко во множестве соний и суетствия, (тако) и словеса многа, темже Бога бойся.
7 Аще обиду нищаго и расхищение суда и правды увидиши во стране, не дивися о вещи: яко высокий над высоким надзиратель, и высоцыи над ними,
8 и изюбилие земли над всем есть царь села возделанна.
9 Любяй сребро не насытится сребра: и кто насладится во множестве его плода? И сие суета.
10 Во множестве блага умножишася ядущии е: и кое мужество имущему е? Яко начало еже видети очима своима.
11 Сон сладок работающему, аще мало или много снесть: а насытившагося богатство не оставляет уснути.
12 Есть недуг, егоже видех под солнцем, богатство хранимо от стяжателя во зло ему:
13 и погибнет богатство оно в попечении лукавне: и роди сына, и несть в руце его ничтоже:
14 якоже изыде из чрева матере своея наг, возвратится ити, якоже и прииде, и ничтоже возмет от труда своего, да понесет в руце своей.
15 И сие зол недуг: якоже бо прииде, тако и отидет, и кая польза ему, яко трудится на ветр?
16 Ибо вси дние его во тме и плачи и в ярости мнозе, и в недузе и во гневе.
17 Се, видех аз благое, еже есть изрядно, еже ясти и пити и видети благостыню во всем труде своем, имже трудился бы под солнцем, в число дний живота своего, яже дал есть ему Бог, яко сие часть его:
18 ибо всякому человеку, емуже дал есть Бог богатство и имения, и власть даде ему ясти от того и прияти часть свою и возвеселитися о труде своем, сие дар Божий есть:
19 яко не много памятствовати имать дни живота своего, понеже Бог облагает его попеченьми в веселии сердца его.
6
1 Есть лукавствие, еже видех под солнцем, и много есть над человеком:
2 муж, емуже даст Бог богатство и имение и славу, и несть лишаяй души своей от всех, ихже вожделеет, и не даст ему Бог власти от него ясти, яко чуждь муж ясти имать от него. И сие суета и недуг зол есть.
3 Аще родит муж сто (чад) и лета многа поживет, и мнози будут дние лет его, и душа его не насытится от благостыни, и погребения не бысть ему, рех: благ паче его изверг,
4 яко в суете прииде и во тму идет, и во тме имя его покрыется:
5 и солнца не виде, ниже разуме, покой сему паче того:
6 и поживе тысящу лет сугубо, и благостыни не виде: еда не во едино место вся идут?
7 Весь труд человечь во уста его, и душа его не исполнится.
8 Яко кое изюбилие (человеку) мудрому паче безумнаго? Понеже нищь позна ходити противу живота.
9 Благо видение очию паче ходящаго душею. И се суетствие и произволение духа.
10 Аще что бысть, уже именовася имя его, и познася, еже есть человек и не возможет судитися с крепчайшим паче себе:
11 яко суть словеса многа умножающая суету.
7
1 Что излишше человеку, яко кто весть, что благо человеку в животе (его) число дний живота суетства его? И сотвори я в сени: яко кто возвестит человеку, что будет по нем под солнцем?
2 Благо имя паче елеа блага, и день смертный паче дня рождения его.
3 Благо ходити в дом плача, нежели ходити в дом пира, понеже сие конец всякому человеку, и живый даст благо в сердцы его.
4 Блага ярость паче смеха, яко во злобе лица ублажится сердце.
5 Сердце мудрых в дому плача, а сердце безумных в дому веселия.
6 Благо еже слышати прещение премудра, паче мужа слышащаго песнь безумных:
7 якоже глас терния под котлом, тако смех безумных. И сие суета.
8 Яко клевета льстит мудраго и погубляет сердце благородствия его.
9 Блага последняя словес паче начала его: благ терпеливый паче высокаго духом.
10 Не тщися в дусе своем яритися, яко ярость в недре безумных почиет.
11 Да не речеши: что бысть, яко дние прежднии беша блази паче сих? Яко не в мудрости вопросил еси о сем.
12 Блага мудрость с наследием, паче же видящым солнце:
13 яко в сени его мудрость, якоже сень сребра, и изюбилие разума премудрости оживляет, иже от нея.
14 Виждь творения Божия: яко кто может украсити, егоже аще Бог превратит?
15 В день благостыни (Его) живи во блазе и виждь в день зла: виждь, и с ним согласно сие сотвори Бог, о глаголании, да не обрящет человек за Ним ничтоже.
16 Всяческая видех во днех суетствия моего: есть праведный погибаяй во своей правде, и есть нечестивый пребываяй во своей злобе.
17 Не буди правдив вельми, ни мудрися излишше, да не когда изумишися.
18 Не нечествуй много и не буди жесток, да не умреши не во время свое.
19 Благо ти есть держатися сего, и от сего не оскверни руки твоея, яко боящымся Бога поспешатся вся.
20 Премудрость поможет мудрому паче десяти обладающих во граде:
21 яко несть человек праведен на земли, иже сотворит благое и не согрешит.
22 И во вся словеса, яже возглаголют нечестивии, не вложи сердца своего, да не услышиши раба своего кленуща тебе:
23 яко многажды возлукавнует на тя, и обхождении многими озлобит сердце твое, якоже и ты клял еси иныя (многия).
24 Вся сия искусих в мудрости: рех, умудрюся: и сия удалися от мене
25 далече паче неже бех, и бездны глубина, кто обрящет ю?
26 Обыдох аз, и сердце мое, еже разумети, еже разсмотрити, и еже взыскати мудрость и разум, и еже разумети нечестиваго безумие и ожесточение и лесть:
27 и обретох аз ю, и реку горчайшу паче смерти жену, яже есть ловитва, и сети сердце ея, узы в руку ея: благий пред лицем Божиим изимется от нея, а согрешаяй ят будет от нея.
28 Се, сие обретох, рече Екклесиаст: едину единою еже обрести помысл, еже взыска душа моя, и не обретох:
29 и человека единаго от тысящ обретох, а жены во всех сих не обретох:
30 обаче се, сие обретох, еже сотвори Бог человека праваго, и сии взыскаша помыслов многих. Кто уведе мудрость? И кто весть разрешение глагола?
8
1 Мудрость человека просветит лице его, а безстудный возненавиден будет лицем своим.
2 Уста царева сохрани, и о словеси клятвы Божия не скор буди.
3 От лица его пойдеши, не стани во словеси лукавне, яко все, еже (аще) восхощет, сотворит,
4 якоже царь обладаяй, и кто речет ему: что твориши?
5 Храняй заповедь не увесть глагола лукавна: и время суда весть сердце мудраго,
6 яко всяцей вещи есть время и суд: яко разум человека мног (есть) на нем,
7 яко несть ведящаго, что будущее: зане якоже будет, кто возвестит ему?
8 Несть человека владущаго духом, еже возбранити духу: и несть владущаго в день смерти, и несть посла в день брани: и не спасет нечестие сущаго в нем.
9 И все сие видех, и вдах сердце мое во все сотворение, еже сотворено есть под солнцем, вся, во еликих обладан есть человек над человеком, еже озлобити его.
10 И тогда видех нечестивыя во гробы внесены, и от святаго: и идоша и похвалени быша во граде, яко сице сотвориша. И сие суета.
11 Яко несть пререкания бывающаго творящым лукавое вскоре: сего ради уверися сердце сынов человеческих в них, еже сотворити лукавое.
12 Иже согреши, сотворил есть лукавое, оттоле, и от долготы их: ибо и вем аз, яко есть благо боящымся Бога, да боятся от лица Его,
13 и не будет благо нечестивому, и не продолжит дний в сени, иже несть бояйся от лица Божия.
14 Есть суета, яже сотворена есть на земли: яко суть праведнии, на нихже постизает яко творение нечестивых, и суть нечестивии, на нихже постизает яко творение праведных. Рех, яко и сие суета.
15 И похвалих аз веселие, яко несть благо человеку под солнцем, но токмо еже ясти и пити и еже веселитися: и то прибыток ему в труде его во днех живота его, ихже дал есть ему Бог под солнцем.
16 В нихже дах сердце мое, еже разумети мудрость и еже ведети попечение сотвореное на земли: яко и во дни и в нощи сна во очию своею несть видяй.
17 И видех вся творения Божия, яко не может человек изобрести творение сотвореное под солнцем: елика аще потрудится человек обрести, и не обрящет: и елика аще речет мудрый уразумети, не возможет обрести. Темже все сие вдах в сердце мое, и сердце мое все сие виде.
9
1 Яко праведнии и мудрии и делания их в руце Божией, и любве же и ненависти несть ведяй человек: вся пред лицем их, суета во всех.
2 Случай един праведному и нечестивому, благому и злому, и чистому и нечистому, и жрущему и не жрущему: якоже благий, тако согрешаяй, якоже кленыйся, тако бояйся клятвы.
3 Сие лукаво во всяцем сотворенем под солнцем, яко случай един всем: и сердце сынов человеческих исполнися лукавствия, и прелесть в сердцах их и в животе их, и по сих к мертвым.
4 Понеже кто есть, иже приобщается ко всем живым? Есть надежда, яко пес живый, той благ паче льва мертва.
5 Понеже живии разумеют, яко умрут, мертвии же не суть ведущии ничтоже: и ктому несть им мзды, яко забвена есть память их,
6 и любовь их и ненависть их и рвение их уже погибе, и части несть им ктому во веки во всяцем творении под солнцем.
7 Прииди, яждь в веселии хлеб твой и пий во блазе сердцы вино твое, яко уже угодна Богу творения твоя.
8 Во всяко время да будут ризы твоя белы, и елей на главе твоей да не оскудеет.
9 И виждь житие с женою, юже возлюбил еси, во вся дни живота юности твоея, данныя ти под солнцем, вся дни суетствия твоего: яко сие часть твоя в животе твоем и в труде твоем, имже ты трудишися под солнцем.
10 Вся, елика аще обрящет рука твоя сотворити, якоже сила твоя, сотвори: зане несть сотворение и помышление и разум и мудрость во аде, аможе ты идеши тамо.
11 Обратихся и видех под солнцем, яко ни легким течение, ниже сильным брань, ниже самому мудрому хлеб, ниже разумным богатство, ниже ведущым благодать: яко время и случай случится всем сим.
12 Яко убо не разуме человек времене своего: якоже рыбы уловляемы во мрежи зле, и аки птицы уловляемы в сети: якоже сия, уловляются сынове человечестии во время лукаво, егда нападет на ня внезапу.
13 И сие видех, мудрость под солнцем, и велика есть во мне:
14 град мал, и мужей в нем мало, и приидет нань царь велик и окрест обляжет его, и соделает на него остроги велия,
15 и обрящет в нем мужа нищаго мудра, и сей спасет град мудростию своею, и человек не воспомяну мужа нищаго онаго.
16 И рех аз: блага мудрость паче силы, и мудрость нищаго уничижена, и словеса его не суть послушаема.
17 Словеса мудрых в покои слышатся, паче клича обладающих в безумии.
18 Блага мудрость паче орудий ратных: и согрешаяй един погубит благостыню многу.
10
1 Мухи умершыя згнояют елеа сладость: честно малое мудрости паче славы велики безумия.
2 Сердце мудраго одесную его, сердце же безумнаго ошуюю его:
3 и в путь егда безумный идет, сердце его лишается, и яже помышляет, вся безумие суть.
4 Аще дух владеющаго взыдет на тя, места твоего не остави: яко изцеление утолит грехи велики.
5 Есть лукавство, еже видех под солнцем, аки невольно изыде от лица владеющаго:
6 вдан безумный в высоты велики, а богатии во смиренных сядут:
7 видех рабов на конех, и князей идущих яко рабов на земли.
8 Копаяй яму впадет в ню, и разоряющаго ограду угрызнет его змий.
9 Иземляй камение поболит от них, разсецаяй дрова беду приимет в них:
10 аще спадет сечиво, и сам лицем смятется: и силы укрепит, и изюбилие мужу мудрость.
11 Аще угрызнет змий не в шепте, и несть излишества обавающему.
12 Словеса уст премудраго благодать, устне же безумнаго потопят его:
13 начало словес уст его безумие, и последняя уст его прелесть лукава.
14 Безумный умножает словеса: не разуме человек, что бывшее и что будущее, что созади его, (и) кто возвестит ему?
15 Труд безумных озлобит их, иже не разуме ити во град.
16 Горе тебе, граде, в немже царь твой юн, и князи твои рано ядят.
17 Блаженна ты, земле, еяже царь твой сын свободных, и князи твои во время ядят в силе и не постыдятся.
18 В леностех смирится строп, и в празднестве рук прокаплет храмина.
19 Во смех творят хлеб и вино и елей, еже веселитися живущым: и сребра со смирением послушают всяческая.
20 И в совести убо твоей не клени царя, и в клети ложницы твоея не клени богатаго: яко птица небесная донесет глас твой, и имеяй криле возвестит слово твое.
11
1 Посли хлеб твой на лице воды, яко во множестве дний обрящеши его.
2 Даждь часть седмим и осмим, яко не веси, что будет лукаво на земли.
3 Аще исполнятся облацы дождя, на землю изливают: и аще падет древо на юг, и аще на север, на месте, идеже падет древо, тамо будет.
4 Блюдый ветра не сеет, и сматряяй во облацех не пожнет.
5 В нихже несть ведый, кии путь духа, якоже кости во чреве раждающия: тако не уразумееши дел Божиих, елика сотворит всяческая.
6 В заутрии сей семя твое, и в вечер да не оставляет рука твоя: яко не веси, кое произыдет сие или оно, и аще обоя вкупе благая.
7 И сладко свет, и благо очима зрети солнце:
8 яко аще и многа лета поживет человек, и о всех сих возвеселится, и помянет дни тмы, яко мнози будут: все грядущее суета.
9 Веселися, юноше, во юности твоей, и да ублажит тя сердце твое во днех юности твоея, и ходи в путех сердца твоего непорочен и не в видении очию твоею: и разумей, яко о всех сих приведет тя Бог на суд:
10 и отстави ярость от сердца твоего, и отрини лукавство от плоти твоея: яко юность и безумие суета.
12
1 И помяни Сотворшаго тя во днех юности твоея, дондеже не приидут дние злобы твоея, и приспеют лета, в нихже речеши: несть ми в них хотения:
2 дондеже не померкнет солнце и свет, и луна и звезды, и обратятся облацы созади дождя:
3 в день, в оньже подвигнутся стражие дому, и развратятся мужие силы, и упразднятся мелющии, яко умалишася, и помрачатся зрящии во скважнех:
4 и затворят двери на торжищи, в немощи гласа мелющия, и востанет на глас птицы, и смирятся вся дщери песни:
5 и на высоту узрят, и ужас на пути, и процветет амигдал, и отолстеют прузие, и разрушится каппарис: яко отиде человек в дом века своего, и обыдоша на торжищи плачущии:
6 дондеже не превратится уже сребряное, и не сокрушится повязка златая, и сокрушится водонос у источника, и сломится колесо в колии.
7 И возвратится персть в землю, якоже бе, и дух возвратится к Богу, иже даде его.
8 Суета суетствий, рече Екклесиаст, всяческая суета.
9 И лишшее, яко бысть Екклесиаст мудр, и яко научи разуму человека: и ухо изследит красоту притчей.
10 Много взыска Екклесиаст, еже обрести словеса хотения, и написаное правости, словеса истины.
11 Словеса мудрых якоже остны воловии и якоже гвоздие вонзено, иже от сложений дани быша от пастыря единаго.
12 И множае от них, сыне мой, хранися: творити книги многи несть конца, и учение многое труд плоти.
13 Конец слова, все слушай: Бога бойся и заповеди Его храни, яко сие всяк человек:
14 яко все творение приведет Бог на суд о всяцем погрешении, аще благо и аще лукаво.

{показать одну главу на странице}